Laks på grillen

Mmmm… påskeferie. Fantastisk dejligt. I aften har jeg grillet laks og squash på altanen og drukket skøn cider til. Må dog med skam indrømme, at jeg købte en laksetournedos, der i forvejen var gjort klar til grillen. Men skal helt sikkert selv prøve at lave dem selv en anden gang. Det var sådan set bare et laksestykke med pesto, der til sidst var rullet sammen og sat sammen med en tandstik. Fik dog ikke særlig meget gang i grillen, så det tog lidt tid at få dem færdige. Men på en grill med fuld knald på, vil det være nok med 5 min. på hver side. Derudover grillede jeg også skiver af squash med revet parmesan, salt, peber, chilipulver og tørret koriander (men brug de krydderier du godt kan lide, de kan laves lige som man har lyst, bare der er ost, salt og peber på).

Som tilbehør lavede jeg en salat med ruccola, rød peber, rødløg i ultratynde skiver og avocado. Og så brugte jeg basilikum, persille og koriander til at lave en lækker urtedressing. Den lavede jeg af creme fraiche 6 %, salt, peber, tørret koriander, revet muskatnød, chilipulver og de hakkede, friske krydderurter.

Oven i købet havde jeg fået denne her skønne cider af min studiekammerat Emilie, som vi fik prøvet her til aften. Den var virkelig lækker – absolut ikke sidste gang jeg prøver den af. Og skønt med en ordentlig cider for en gang skyld, der smager af andet end sukker. Tak søde Emilie!

God påskeferie. Der skulle blive sol hele ugen, så det bliver sikkert intet mindre end fremragende. 🙂

Anne

Leave a Reply

