Blast from the past – madglæder fra barndommen

Kender I det, at man rydder op i sine gamle gemmer og finder en gammel skat man havde glemt alt om? Sådan én fandt jeg i dag. En gammel illustreret kogebog, jeg fik dengang man stadig havde hjemkundskab. Jeg har måske været 10-11 år gammel. Jeg husker den tydeligt, for jeg synes den var vildt sjov – og så fandt jeg ud af, at jeg rigtig godt kunne lide at lave mad. Jeg fandt også ud af, at jeg faktisk var ret god til det.

Nå, men jeg blev helt glad, da jeg fandt den, så ville lige dele et par af de sjove og fine tegninger med jer. Forsiden er lidt gulnet efter mange timer på køkkenbordet og dertilhørende snask og maddampe. Skønt. Selvom børn ikke just er på tapetet, så kan jeg mærke, at jeg allerede glæder mig til at vise den til kommende unger. Kogebogen er skrevet af Søren Gericke og illustereret af Martin Bigum og indeholder opskrifter på alt fra bananasplit til dampede muslinger – forklaret på en skæg og meget letforståelig facon.

Tjek lige ham den gamle, der løber efter stokken! 🙂

 

Leave a Reply

