Godt nytår!

Så blev det 2013. Håber I alle har fået hoppet, festet, danset og fyret det ind som det sig hør og bør. For mit vedkommende blev nytåret fejret med søde venner, der er mindst lige så madglade som jeg selv. Så det passede mig helt perfekt. På forhånd havde vi besluttet os for asiatisk tema (ja, der blev holdt planlægningsmøde – man er vel ikke madnørd for ingenting – og så var det en glimrende undskyldning for at komme og drikke kaffe og spise kage). Det asiatiske køkken var en dejlig kontrast til al den fede julemad med masser af friske grøntsager og frugt og nogle helt andre smagsindtryk. Opskrifterne følger de kommende dage – indtil videre kan I jo passende se det her billede af forberedelserne til hovedretten og se, om I kan gætte, hvad der stod på menuen.

foto

I aften står den på wok af de sidste rester. Er helt nede med grøntsager i de her dage – og tror jeg kommer til at være det resten af januar. Julemaden har jeg i alt fald fået mere end rigeligt af, så glæder mig til en måned med lidt mere balance på fedt- og sukkerkontoen.

Men i hvert fald et godt nytår til jer derude. Lad os satse på, at ’13 bliver det bedste år indtil videre.

 

Leave a Reply

