Hjemmelavet koldskål

KoldskålI dag var der 17,5 grader, da jeg satte mig i min bil for at køre hjem fra arbejde. Og så dejlige temperaturer kalder på lette sommersager. Koldskål er en af favoritterne. Hvorvidt det skal spises som aftensmad eller dessert er der stor diskussion om. Jeg vil sige, at jeg kan sætte mig ind i begge sider. Om ikke andet er det bare lækkert med en omgang iskold koldskål, når luften er lun og venlig.

Det skal du bruge (4 pers.):
4 æggeblommer
3 spsk sukker
Citronskal og saft fra én citron
1 l kærnemælk

Pisk æg og sukker til en luftig masse. Brug en elpisker eller røremaskine. Tilsæt citronskal og kærnemælk under omrøring. Smag til med citronsaft alt efter hvor syrlig du kan lide den. Sæt koldskålen på kål indtil den skal spises. Server med kammerjunker.

Leave a Reply

